oferta

identyfikacja wizualna

Czym właściwie jest identyfikacja wizualna, o której tyle się słyszy?

Techniczne rzecz ujmując, to zbiór zasad, którymi przedstawia się daną markę. To jednolite, dobrze dobrane fonty, spójne kolory, wytyczne tworzenia materiałów promocyjnych i sposób prezentacji logotypu. Ale po co się je stosuje?

Dobrym porównaniem jest odniesienie do autoprezentacji. Czy wyobrażasz sobie pójść na ważną rozmowę w dresowych spodniach, marynarce, pogiętej koszuli i z brudnymi rękoma? Zapewne znasz zasadę 3 sekund, tak zwanego dobrego pierwszego wrażenia, w którym oceniamy, czy ktoś jest dla nas interesujący? Jest to pochopne, często krzywdzące i niesprawiedliwe, ale tak działa nasz mózg. Czemu więc tego nie wykorzystać i nie obrócić na korzyść, pomagając swojej firmie wyróżnić się na tle konkurencji? Przeprowadzono na ten temat wiele badań, które jednoznacznie wykazały, że chętniej sięgamy po „ładne rzeczy”, niezależnie czy to opakowanie płatków śniadaniowych czy perfum. Ten sam mechanizm zadziała, gdy na biurku Klienta pojawi się kilka ofert. Ta estetycznie zaprezentowana w efekcie końcowym zyska na atrakcyjności.

Dobry wizerunek firmowy zapada w pamięć, choć niekoniecznie możesz zdawać sobie z tego sprawę. Wiele procesów zachodzi poza naszą świadomością. Sprawia, że określone kształty, zestawy kolorystyczne czy dźwięki automatycznie przywodzą nam na myśl daną markę czy produkt. Dodaj do wyżej wspomnianej oferty elegancką teczkę z dołączoną wizytówką – wszystko przygotowane według tych samych reguł. Chce się po nie sięgnąć. W późniejszym czasie Klient widząc np. auto oklejone według tego same schematu na ruchliwej drodze w Gdańsku, podświadomie skojarzy je z Twoją firmą. W ten sposób budujesz swoją rozpoznawalność.

Posiadając tak zwaną księgę identyfikacji unikniesz sytuacji, w których logo zostanie użyte w zły sposób tracąc przez to na czytelności, handlowiec sam zorganizuje sobie wizytówkę, zupełnie inną od reszty, a kolory na bilboardzie będą kolorami konkurencji. To wszystko przełoży się na niespójny i – co tu dużo mówić – niechlujny wizerunek firmy, a przecież wkładasz w nią tyle pracy i serca. Opracowanie wizerunku firmy nie jest zbędnym wydatkiem, to inwestycja w Twoją firmę, która się opłaca!

W naszej pracowni chętnie pokażemy Ci przykłady dobrej identyfikacji, jak wygląda taka księga marki i omówimy strategię budowania wizerunku Twojej firmy.

Opowiedz o swoim pomyśle!

Instagram

zwracamyuwage
zwracamyuwage
zwracamyuwage
zwracamyuwage
Newsletter

Dołącz do newslettera i dowiedz się pierwszy o nowościach, rabatach i ciekawych wydarzeniach. Obiecujemy - nie spamujemy.

© 2019 zwracamy uwagę, wszelkie prawa zastrzeżone